Jeckel Eszter - coach

Lépj ki a szürkeárnyalatból!

Te is időmágus vagy?
Avagy multitasking vs. orientáltság
Entspannung, Stressabbau, multitaskingMit jelent a multitasking? A szómagyarító szerint halmozott médiafogyasztást, de van aki több szálon való munkát mond rá. Amikor úgy érezzük, hogy képesek vagyunk egyszerre több dologra figyelni. Ez alapján, az hogy öt gyermekemből öt felnőtt, feltételezi ezt a képességemet, hiszen mind életben van. A kellő időben utána kaptam, fülön csíptem, megöleltem, tompítottam az esést, nem egy esetben rövid időintervallumban, miközben főzetem, mostam, takarítottam. Volt olyan, hogy egyik gyermekem pocakban volt, másik a háti hordozóban, a harmadik meg egy könnyű kis babakocsiban és így indultam Budapestre vásárolni, családot látogatni, intézkedni. Szerintem ez multitasking a javából.
Ma már inkább azt nevezem multitaskingnak, hogy blogolok, miközben csipog a messinger és bejelez a viber, de megígértem valakinek, hogy pár percen belül skype-on találkozunk. Az agyam meg közben azon jár, hogy kell-e ma vásárolni mennem, vagy nem. Ja és mosógép meg szép dallamon jelzi, hogy végzett és ha nem teregetem ki időben a ruhát, akkor büdös és gyűrött lesz.
Ha az orientáltságra teszem a hangsúlyt, akkor viszont azt látom, hogy lehet hatékonyabb lenne a munka. Én magam azok közé tartoztam, akik büszkén vállalják a több szálon való gondolkodásukat és teszem ezt mind úgy, hogy az az érzésem volt sokáig, hogy én erre egyszerűen képes vagyok és kész. Az alábbi linken egy játék található, ahol ezt a képességet fel lehet mérni. Egyszerre több szálon fut egy-egy folyamat és megvizsgálhatod, hogy mennyire vagy te az irányító, ill. mennyire irányítanak téged a körülmények.
http://www.smart-kit.com/games/how_to_multitask/
Egyre több elem lép be a játékba és rövid időn belül kiderül, hogy talán még sem vagy annyira képes mindenre odafigyelni és ugyan olyan hatékonyan tovább dolgozni.

A bejegyzés trackback címe:

https://kavedaralo.blog.hu/api/trackback/id/tr6312943163

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Jeckel Eszter - coach

Mindenről, ami a neveltetésünkből adódik, amilyenre kondicionált az élet, a szüleink, az iskola. Ebből élünk ma és ez hat ránk. Így élünk a házastársunkkal és így neveljük a gyermekeinket.

Friss topikok

süti beállítások módosítása