Jeckel Eszter - coach

Lépj ki a szürkeárnyalatból!

Könyörgöm, miért kellett nekem ez? - Azaz "I don't understand"

Idézet motiváció

Nem vagyok valami szuperül. Az már biztos kiderült, hogy angolul tanulok. Miért is ne rögtön valami szuperintenzív tanfolyamot választottam volna? Mit nekem egy kis nyelvtanulás.

Soha, értsd soha NEM TANULTAM ANGOLUL. Jó, ha hű akarok lenni az igazsághoz, akkor egyszer réges régen egy messzi messzi galaxisban részt vettem legalább három angol órán 25 évvel ezelőtt kismamaként, hobbiból. Mondhatom nem alapozta meg az angol nyelvtudásomat. 

Most jelentkeztem és büszke voltam magamra. Nem csak osztom itt az észt life coachként, hanem magam is beleteszek erőt, energiát, kitartást. Hú de nagyon tökös lány vagyok én! 

Az első nap, azaz ennek a hétnek a szép hétfői napján beültem és négy órán keresztül - ami öt órát tesz ki - mást se csináltam csak hallgattam. Abszolút kezdő csoportba csöppentem, gondoltam én, de hamar rá kellett jönnöm, hogy bizony valahol valakinek - akár nekem - egy egyértelműsítő szótárra lenne szüksége. Mit is jelent a kezdő kifejezés. Nekem azt, hogy még nem tanultam angolul. Többeknek a csoportban azt, hogy négy évig tanulták a középiskolában, itt-ott, külföldön pár hónapig stb. Hamar úgy éreztem magam, mint az első órán, mikor vezetni tanultam. Bécsi út. Megáll mellettem az oktató. Kiszáll, majd kéri, hogy szálljak be a kormány mögé. Mire én közlöm vele, hogy nem én még soha életemben nem vezettem! Ő tovább mosolyog és közli, hogy nem baj, most fogok. Fájdalmas búcsút vettem a kis családomtól - gondolván, hogy most látom őket utoljára - , mert hogy egyenesen vezettem a 10-es út nem kicsit zsúfolt forgalmába.

Na, ilyen érzés fogott el ott ülve és hallgatva azt a 100 szót, ami velünk születve ott röpködött. Ma, szerdán ez a szám már kb. 3-400 szó. Mielőtt azt gondolnád, hogy ezt a szókészletet tudom, nem nem tudom.

This is horrible, terrible, awful. Válaszd ki a neked megfelelőt!

A mai szép szerdai napon olyan érzésem van, mintha legalább három hónapja járnék angol tanfolyamra és azon tuningolom magam, hogy emlékeztessem magam miért is csinálom.

Összeszedve a gondolataimat az előnyöket szeretném felsorolni.

Mindenképpen előny, hogy nem nagyon tud kizökkenni az angoltanulásból, aki ilyenbe vágja a fejszéjét, hiszen egy hónapon keresztül napi öt óra, plusz az otthon ráfordított idő ezt nem teszi lehetővé.

Másik előnye, hogy ellentétben a rossz emlékű iskolai nyelvtanulással, itt nem különösebben érezhető az elmarasztaló légkör, neheztelés, megszégyenítő magatartás. Mondjuk ennek nem is lenne értelme, hiszen mindenki magának tanul. Érdeke fűződik hozzá. 

Előnye még, hogy (számomra legalábbis) nincs "vakok közt a félszemű a király" effektus, hiszen itt a vak leginkább én vagyok. Lehet, hogy a többiek, akkor félszeműek? ;-)

Előny a jó hangulat. Egyértelműen oldott a légkör és a nem annyira vegytiszta tantermi körülmények miatt érdekesebb is a tanulás.

Ui.: Házi feladat írásban segítséget elfogadok!

Image result for you can do it

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kavedaralo.blog.hu/api/trackback/id/tr5413278659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Jeckel Eszter - coach

Mindenről, ami a neveltetésünkből adódik, amilyenre kondicionált az élet, a szüleink, az iskola. Ebből élünk ma és ez hat ránk. Így élünk a házastársunkkal és így neveljük a gyermekeinket.

Friss topikok

süti beállítások módosítása