Jeckel Eszter - coach

Lépj ki a szürkeárnyalatból!

Mit mondasz a "-Hello!" után?
Sorskönyv

Te mit mondasz a helló után? A vicc az egészben az, hogy én tényleg az esetek többségében hellóval köszönök. Így alakult. Persze ez nem az a helló, ami az angoloknál van.

- Helló, hogy vagy?

- Köszi, sajnos meghalt a nagymamám.

- Akkor jó. Örülök, hogy találkoztunk.

Ez a helló, mindig tartalmaz egy kis vidámságot - alapvetően vidám természet vagyok - . Azonban egyfajta távolságtartás is. Nem követel túl nagy közvetlenséget és ad időt arra, hogy felmérjem a terepet, kivel is állok szemben.

Ugyanakkor a legjobb az lenne, ha egyszerűen tudnék ott lenni, abban a jelenben és a részese lenni, mindenféle elvárás nélkül.

Eric Berne ezt úgy fogalmazta meg, hogy az élet olyan egyszerű dolgot jelent, hogy látjuk a fákat, halljuk a madarak énekét és üdvözöljük embertársainkat.

A helló után mondott dolgok tulajdonképpen maga a történetünk. Az ahogyan beszélünk, vagy ahogy meg se szólalunk. Ahogy neveltek, ahogy próbáltak nevelni, vagy ahogy elmaradt ez a nevelés.

Én - mint a Myers & Briggs típuselmélet szerinti ENFP - zavarba ejtően spontán vagyok. Zavarba ejtő, mert amit mondok, azzal nem mindig tudnak mit kezdeni az emberek és spontán, mert a lehető legváratlanabb és nem oda illő pillanatban tör fel belőlem a mondanivaló.

Pl. ma beszélgettem egy barátnőmmel, aki izgul mert egy előadásra készül. Megvitattuk annak a módját, hogy hogyan lehetne ezt az izgalmat csökkenteni.

Javasoltam az előadás előtti felest, amit mások sikerrel alkalmaznak. Továbbá azt írtam, hogy én nem csinálnám, mert őszinteségi rohamot szoktam kapni és bármennyire is nem akarnám, tuti hogy az első mondatom az lenne, hogy izgultam és megittam egy felest az előadás előtt. Ez mindenképp zavarba ejtően spontán lenne és sokan csak meresztenék a szemüket, mások nevetnének és viccnek gondolnák. Az én helló után mondott mondataim arról tanúskodnak az esetek nagy részében, hogy fel vagyok vértezve bármilyen válaszra. Jöhet a beszélgetés!

A bejegyzés trackback címe:

https://kavedaralo.blog.hu/api/trackback/id/tr1412888930

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Jeckel Eszter - coach

Mindenről, ami a neveltetésünkből adódik, amilyenre kondicionált az élet, a szüleink, az iskola. Ebből élünk ma és ez hat ránk. Így élünk a házastársunkkal és így neveljük a gyermekeinket.

Friss topikok

süti beállítások módosítása